Hoppa till huvudinnehåll

Fokus: Kommunikation

Vi är måna om att ha en dialog med våra hyresgäster, och enkäten visar att många vill ha information från oss via sociala medier och mejl.
Porträtt av en kvinna i 55-årsåldern i linne som ler mot kameran med en glimt i ögat. Solen skiner på henne bakifrån.

I korthet: Fokus: Kommunikation

  • 3 av 10 vill helst ha information via sociala medier
  • 2 av 10  tycker att mejl är det bästa sättet att kommunicera 
  • 2 av 10 vill helst få ett sms med information 
  • 1 av 10 tycker att traditionell post är det bästa sättet

Det är viktigt för oss att föra en dialog med våra hyresgäster. När det uppstår problem i lägenheten ska det vara enkelt att nå oss, och alla ska få information i god tid inför exempelvis en kommande renovering. När det är någon aktivitet på gång i området ska informationen vara tydlig och komma i god tid så att så många som möjliigt kan delta. Enligt enkäten känner många att de inte får tillräcklig information om vad som händer i området. 

Vad har vi gjort hittills?

  • Börjat med att skicka information via SMS och mejl.
  • Skapat mer regelbundna uppdateringar genom nyhetsbrev och sociala medier.
  • Bytt system för våra mejlutskick för att lättare nå ut snabbt med information.
  • Vi delar information i områdesgrupper på Facebook. 
  • Ser över platser för informationstavlor med kartor över området.

Vad tycker du?

Berätta för oss vad du tycker! Kanske har du en dröm eller idé som du vill förverkliga? Eller har du förslag på hur vi kan bli ännu bättre? Du kanske är en framtida eldsjäl? Berätta för oss! Vi läser alla förslag som kommer in och återkopplar till de som önskar svar. Dela med dig av dina tankar här.

Gäller dina åsikter en felanmälan för ditt boende så gör du den via Mina sidor

Läs mer

Hela kampanjen hittar du här.

För dig som vill veta mer om enkäten så finns rapporten i sin helhet att ladda ned här